Skip to main content

Väereis “Hüperborea jälgedes 1”
Maagiline Vottovaara

Vttovaara püha mägi Karjalas.

Lääne-Karjala kõrgeimat, Vottovaara mäge (417,3 m merepinnast) peavad kohalikud elanikud kõrgeimate jõudude kogunemiskohaks ja sillaks teise maailma. Rahvasuus kutsutakse seda veel ka Surmamäeks.

See koht ei kuulu tavaliste turismimarsruutide hulka, sest sinna jõudmine ja selle koha leidmine on keerukas ja vägagi raskendatud. Pikka teekond mäele vajab Kogenud teejuhti ja erilist maastur -sõidukit. Iidne kultuskoht peidab endas palju saladusi ja legende. Arvukad seidid koos veidrate 100-200 aastaste madalate väändunud puudega, suur kivibasseini, väike püramiid ja kiviraamat, salapärane vaikus ja  eriline atmosfäär jätavad seal matkajale erilise aukartust äratava mulje.

Karjala teadlaste sõnul  umbes üheksa tuhande aasta eest toimus Vottovaara kohal võimas maavärin, mille tulemusel tekkis suur kuristik. Legendid räägivad, et siis hävisid sealsed iidse tsivilisatsiooni jäänused. Kadusid hiiglaslikud püramiidid ja suurrajatised.

Teadlased oletavad, et kuue ruutkilomeetri suurusel tasasel mäeseljal korrapäraselt paigutatud 1600 kivi moodustavad nüüdseks muistse pühapaiga, ehk siis iidse tsivilisatsiooni hälli väekohta katavad ja kaunistavad legendaarsed seididest kivid.

Seidid: Mõned suuremad, umbes kolme tonni raskused kivid on asetatud väiksematele kividele nagu jalgadele. Kivid on väga maagilised ja rahvasuu räägib, et seidid kuuluvad  saamidele, kes olevat neid kasutanud nagu panka, oma väe ja teadmiste hoiustamisel. Samuti räägib legend, et osad väekad šamaanid ja naised surid, ning nende vägi kivides ootab uut omanikku. Mitte väga kaugel sealt asub ka šamaanimägi, kuhu legendide järgi kõik šamaanid surema läksid ning seal seidideks kivistusid.

Suure nõo keskel asuva järve põhjast leidsid geoloogid suures koguses fosforit. Kummalist leidu on selgitatud ka kui ohvriloomade kontidest tekkinud setet. Võimalik, et ka Surmamäe nimi pärineb rohkearvulistest vereohvritest.

Kohalik rahvas näeb mäe kohal tihti kummalist valgust, tulesid ja seletamatuid valgusmänge, mida teadmatusest on  tõlgendatud ufode liikumiseks. Selatamatuid valgusi ja helisid nägime seal ka meie.

Vottovaaral asub ka saladuslik Taevatrepp. Arheoloogid on veendunud, et sealsed muistsed hõimud ei tundnud treppi, seega on see  pärit eelnevast Hüperborea tsivilisatsioonist, nagu ka maha langenud väravad, püramiidide jäänused ja üksikud alles jäänud monumendid.

Mäele tuleb ikka aegajalt asjahuvilisi, et vaadata iidse tsivilisatsiooni hälli ja ca 10 tuhat aastat hoitud väepaika. Käisime ka meie seda vaatamas ja kindlasti tahame tagasi minna. Hetkel aga  olukord Venemaaga raskendab sinna minekut. On ka karta, et me seda mäge rohkem ei näegi, sest on arutusel kõrvale rajada suur kaevandus ja ilmselgelt hakkab see hõlmama ka osa mäge või satub see kaevanduse territooriumi alale.

Tegevused ja tunded

Mida me seal tegime
Ammutasime väge saladuslikest seididest.
Mediteerisime taevatrepil ja kiviraamatul.
Tegime rituaali šamaanide püha kivi juures ja iidsete keerdus puude portaalis.
Tunnetasime iidse tsivilisatsiooni väge ümberkukkunud väravate juures, kivi peegli juures ja draakoni kivil.
Ööbisime telkides mäe jalamil ja tegime öist rituaali, kogudes jõulist ja tervet energiat enda sisse, korrastame ja tervendasime ennast.
Käisime rabamatkal ja nautisime haruldast loodust

Mida me seal tundsime.
Ilmselgelt aukartust, sest kõik kivimid ja varemete jäänused on seal gigantsed ja erilised.
Meditatsioonide ajal nägime kõik enamvähem sama nägemust, mis oli eriline ja seletamatu.
Tervendasime ennast, tundime ülimalt hästi ja kogusime palju jõudu. Õhtul laariplatsil võtsin õlale ja tõin lõkkesse suure palgi mängleva kergusega, mida varem poleks ma suutnud isegi üles tõsta.
Saime palju teadmisi ja nägime müstilisi asju, kogesime maagilist loodust ja imelisi vaateid.

Tähelepanu lisainfo

Metsikus ürglooduses matkamised ei ole mugavusreis, vaid pigem vastupidi.  See on seiklusreis, kus läheme avastama uusi kohti, puhastama hinge ja meelt. See on sukeldumine metsikusse loodusesse, iidsetesse ja salapärastesse energiatesse. Ja ehk tabab meie jalake ka maalappi, kus ennem inimene astunud pole.
Sellised reisid on mõeldud tugeva  tahtega inimestele, kes avatud meele ja hingega lähevad vastu seiklustele. Üks asi, millega peab arvestama, et mitte millegagi ei saa arvestada.  Me oleme ürgses loodses, tsivilisatsioonist kaugel ja seal valitseb loodus. Kui kedagi karu ära sööb, siis  oli karul hea päev 🙂
Mida täpsemalt kaasa võtta ja millist varustust, selle kohta tuleb info neile, kes sõidavad.